Pielgrzymka 2017 – dzień pierwszy

Wreszcie nastał dzień, na który czekaliśmy od dawna, niektórzy niemal cały rok! Jak zawsze, grupa Biało Czarno Czerwona wyruszyła na szlak w święto Przemienienia Pańskiego. Dzień rozpoczęliśmy cichą Mszą świętą celebrowaną w kościele seminaryjnym przez przewodnika grupy, x. Grzegorza Śniadocha. Około godziny siódmej wyruszyliśmy w drogę ulicami Warszawy. Poranny deszcz trochę nas zaniepokoił, jednak z każdą godziną pogoda stawała się coraz lepsza – wszak lekkie zachmurzenie i wiatr to pogoda idealna dla pielgrzymów.

Na postoju przy świątyni Opatrzności Bożej biskup Piotr Jarecki udzielił całej pielgrzymce błogosławieństwa. W czasie dalszej drogi słuchaliśmy konferencji siostry Assunty, przełożonej Franciszkanek Niepokalanej w Polsce na temat objawień fatimskich, których setną rocznicę obchodzimy w tym roku. Z treścią konferencji można zapoznać się tutaj.

Postój obiadowy wypadł w Żabieńcu. Jak co roku, przywitano nas niezwykle serdecznie – mogliśmy skosztować kilku rodzajów zup oraz słodkich wypieków. W okolicach godziny 17 dotarliśmy na miejsce noclegowe w Bogatkach. W czasie marszu modliliśmy się Różańcem, Nieszporami oraz śpiewając pobożne pieśni. Dzień zakończyła kolacja i wspólne modlitwy.

Już pierwszego dnia rano grupa liczyła ponad sto zapisanych osób! Wspaniale wyglądała podczas przemarszu – a wszak to dopiero początek.